کنترل حرکات بدن با تراشه مغزی
نوشته شده توسط : علی افشار

پنتاگون پس از پروژه هایی همچون پهپادهایی که می توانند کشتی ها را به ناو هواپیمابر تبدیل کنند و یا بازیابی خاطرات فراموش شده انسان ها، امروز خبر از دستاورد تازه ای داده است. تیمی از پژوهشگران دانشگاه ملبورن استرالیا که در پروژه توسعه فناوری رابط عصبی قابل اطمینان با پنتاگون همکاری می کند به تازگی خبر از ساخت دستگاهی جدید به نام "استنترود" داده اند که پس از کاشت در نزدیکی مغز انسان، قادر به خواندن سیگنال های عصبی خواهد بود.

استنترود به عنوان بخشی از یک پروژه در پنتاگون ساخته شده و تیم سازنده آن ادعا می کند که استفاده از آن ریسک کمتری در مقایسه با ایمپلنت هایی دارد طراحی فروشگاه اینترنتی که با عمل جراحی در بدن کاشته می شوند.

آنطور که این گروه از محققین اعلام کرده اند، اندازه این دستگاه معادل یک گیره کاغذ است و از طریق رگ های خونی وارد بدن می شود.

پنتاگون گفته صحت عملکرد این دستگاه با آزمایش روی بدن یک گوسفند تایید شده است. استنترود موفق شده سیگنال های مغزی گوسفند را با دقت بالایی ارزیابی کند. دانشمندان با استفاده از این دستگاه بر حرکات ارادی گوسفند تسلط پیدا کردند.

استنت ها ابزارهای رایجی در دنیای پزشکی هستند که برای پاکسازی رگ های خونی بکار می روند. پژوهشگران در این پروژه از فناوری استنت بهره گرفتند و آن را توسعه دادند. استنترود در واقع با بهره گیری از الکترودهایی که روی آن کار گذاشته شده همچنان انعطاف پذیری لازم برای حرکت در رگ های بدن را دارد.

استنترود در این آزمایش در گردن گوسفند جاسازی شد و پس از اتمام فرایند کاشت، شروع به مخابره اطلاعات مربوط به فعالیت های عصبی گوسفند کرد.

پنتاگون مدتی است که روی پروژه های با قابلیت تعامل مستقیم با مغز کار می کند و این گوسفند که حالا حرکات آن در اختیار تیم تحقیقاتی دانشگاه ملبورن قرار گرفته یکی از این نمونه ها است.

این فناوری اگرچه باعث کاهش چشمگیر مدت زمان لازم برای طی کردن دوران نقاهت پس از انجام عمل های جراحی مغز شده، ولی هنوز هم پرخطر است.

با این حال، سخنگوی این تیم تحقیقاتی اعلام کرده از سال آینده کار بر روی نمونه انسانی را آغاز خواهد کرد.طراحی فروشگاه اینترنتی





:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 بهمن 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: